fredag 11 juli 2008

Garnfynd!!

"Highlander"garn som skall bli "Odd Molly" look-a-like kofta.


Raggigarn innan dess nya liv som raggsockor

Sent ska syndaren vakna....jag fick för mig att jag skulle vilja ha den här koftan till hösten. Den har något av "Odd Molly" över sig tycker jag. Sagt och gjort, här skall handlas garn! Då upptäcker jag att "Highlander"garnet utgår och reas till halva priset! Vilken tur! Jag kunde ju inte fritt välja färg tyvärr, men med posten idag kom 13 nystan av denna olivfärgade variant som jag köpte på vinst och förlust efter att bara ha sett färgen på nätet. Jag tycker den är fin, mina bilder idag blev för ljusa, så nyansen stämmer inte riktigt. Jag har faktiskt inte tänkt göra koftan själv (den skall virkas....) så garnet skall få resa till min mamma. Vi får se hur lång tid tar innan den är klar, men jag tror det kommer att gå ganska snabbt.


Raggigarnet skall bli klassiska raggsockar till min svärfar som han beställt. Han vill ha tjocka, så jag provar detta garn, det skall stickas på stickor nr 4 så det skall vara fort gjort. Fast han fyller inte år förrän i september.....

2 kommentarer:

Tvärslå sa...

Det där Highlandergarnet är superhärligt och jättefint i färgen.

Anonym sa...

kolla in garnfyndet.se
https://www.garnfyndet.se/