lördag 23 augusti 2008

Höstvarning



Svärfars raggsockor är ju klara, inget att skriva hem om precis, men för min egen skull lägger jag upp en bild i alla fall. Jag vill ju hålla lite koll på vad jag har knåpat ihop under ett år är tanken. Riktigt avkopplande att sticka klassiska tjocka strumpor ibland, rena terapin för händerna. En bit på koftan har jag kommit, utgår från det här mönstret och hoppas som sagt att garnet skall räcka. Om jag märker att det inte går då jag är halvvägs repar jag upp det och gör ett barnplagg.
Är lite sugen på att sticka höstprylar nu, kanske baskrar till mina tjejer eller nån fräsig halsduk. Har ju köpstopp på mig själv nu (ok, jag väntar på ett par nystan i posten, men...) men restgarner finns ju att tillgå, och jag känner mig sällsynt redig då jag använder dem.

Inga kommentarer: