lördag 13 juni 2009

Kämpar på.....

Fyra arbetsdagar kvar till semester, känn på den! Det går lite för fort fram, är också liiiite orolig hur min semestervikarie skall klara jobbet. Vi pratar 22-årig student med stort självförtroende. Och det kan han behöva. Nåväl, lite mer skall väl hinna sätta sig under dessa fyra dagar som är kvar...
Har ingen bild på färdigstickad kofta, nä! för den får jag verkligen kämpa med. Har ju repat upp först två ggr för att få rätt storlek, sedan upptäckte jag ett störigt fel längst ner i spetsmönstret härom dagen. Lade allt åt sidan för att fundera. Repade sen upp igår igen...så nu är jag på banan. Igen. Ändå nöjd att jag orkar vara så tjurig. Har hållit på en månad nu ser jag....
Har bjudit in några vänner på smyckesparty en vardagkväll efter midsommarhelgen. Vi ska göra halsband, nåt jag aldrig provat förr. Får se om det blir nåt jag kan visa upp.

5 kommentarer:

Tvärslå sa...

Åh smycken är roligt att göra, de kan växa hur som helst efter smak och tycke, inga rätt och inga fel :)

Fru P sa...

Nä, man hoppas ju det. Jag känner mig jätteosäker dock. Kan antagligen inte bestämma om jag tycker det är snyggt eller inte. Bara för att jag gjort det själv.

Tvärslå sa...

Det är ju det som är det svåra, när man gjort det själv men gå på intuition så funkar det säkert.

Susilull sa...

Ha en skön Midsommar och hoppas du får en härlig semester!!

Tvärslå sa...

Hur gick det med smyckestillverkningen ? (nyfiken här)