lördag 15 augusti 2009

Ingen brist på sysselsättning!

Okey, jag har inte fattat grejen innan. Jag talar om scrapbooking. Jag har varit på kurs och lärt mig att göra snofsiga julkort, jodå, men scrapbookingen har tett sig lite...to much, om ni förstår vad jag menar. Jag gillar ju att fota, och tycker att bilden ska stå i centrum, och det är gott så (om bara bilden är tillräckligt bra vill säga). Men. Fick tillfälle att titta i ett presentalbum som var gjort till en 60-åring och jag måste ju säga att det hela var mycket trevligt gjort. Till saken hör att mina barn ÄLSKAR att se sig själva på film då de var små samt bläddrar om och om igen i den fattiga boken mamma gjort om deras första tid i livet. Och då kom jag på det. Jag skall göra ett album till 10-åringen på hennes födelsedag, med ett uppslag från varje år! (Ja, nästa barn får till sin födelsedag...). Jag kan ju som vanligt inte lägga mig på en rimlig nivå, utan tre dagar i rad har jag på lunchrasten infunnit mig i en närliggande butik som tillhandahåller material i ämnet. Och fattar ni HUR mycket material finns det?!? Och HUR mycket det kostar?!? Eftersom detta är till ett barn ursäktar det ju allt bling-bling som man kan trycka in, det kommer att uppskattas. Får se om jag hinner klart (till december)!

Nässelfjärilar i min trädgård

Kusinkoftan klar. Och ändå inte, för den upplevdes som lite för liten. Så denna får dottern, och jag får börja om med en ny, ihoptrixad av lite olika storlekar. Jag fotar inte denna på dottern, för jag tycker inte den sitter hundra på henne (lite för stor...). Inte nöjd alltså, och det värsta är att jag inte vet hur jag ska få det precis som jag vill med nummer två heller, men jag får göra ett försök.


3 kommentarer:

Tvärslå sa...

Synd med koftan för den blev finfin.
Ang scrapbooking så har jag en granne som sysslar med sånt och jag håller med, det är fruktansvärt massa krafs och tycker som du att man ska låta bilden tala MEN man kan säkert göra det fint, det måste ju inte överdrivas. Sen beror det ju på som du säjer,vem det är till.
Tror säkert du får till det som du vill.

Fru P sa...

Hej Tvärslå! Jag är igång nu, och har gjort min första "Layout" (kolla, jag kan redan nörd-tugget)! Jag blev nöjd, och mina sidor kommer nog hålla sig till att vara ganska enkla och rena i snittet. Men med LITE lull-lull som förstärkning i barnalbumet. Kul är det. Hm. Panduro har ju söndagsöppet..

Tvärslå sa...

Hur går det med fotogrejset ?
Får man se ?