söndag 25 oktober 2009

Trååkigt väder och tråååkiga stickningar!!!

Den här helgen har vi invaderats av små flickor i olika konstellationer känns det som. Minst ett par extra vid matbordet varje måltid och en övernattning dessutom. (Ingen har gått hem än....) Igår tjuvstartade vi med lite Halloweenpyssel (ibland får man gå in och styra upp verksamheten lite, då det blir...många på en gång så att säga). Jag har investerat i lite trollhassel som jag hängt upp. Tänkte att det blir fint att hänga upp lite pynt efter säsong. På bilden stilrena fladdermöss, men i verkligheten hänger här också spöken (både svarta och vita) och pumpor. Orange papper hade jag inte köpt, men vadå, det är ju bara att måla?! Jag tittade in på "Martha Stewart":s hemsida i morse, och jag säger bara:
Oh, my God! Snacka om seriöst pyssel man kan hitta där! Jag sitter bara och flabbar högt för mig själv, det är bara så härligt amerikanskt på nåt sätt. Jag måste kolla upp när programmen går, det ska bli underhållning då jag står och stryker, perfekt! Om ett par timmar, då krutdammet har lagt sig här hemma, ska jag gå på ett home-party som jag glömt att jag var bjuden på. Gäller ljus. Jag har varnat värdinnan att jag är synnerligen pinsam då jag anser att priserna är bortom rim och reson. Jag fick lov att komma ändå sa hon. Nä, av hänsyn till henne ska jag hålla mig i skinnet (man kan ju bara strunta i att handla), men vi har ganska mycket spring på dörren hemma, ofta stackars ungdomar som skall kränga än det ena, än det andra, allt till mycket kraftiga överpriser. Och det gör mig så förbannad när företag rent ut sagt utnyttjar folk på det viset. Tror de verkligen att jag skall köpa 1 hg té för 99 kr och tycka att jag gjort en bra affär?? Eh? Jag tar det mer som en förolämpling mot min intelligens, tror de inte jag kan räkna eller? Så jag håller en föreläsning vid dörren (och de stackars försäljarna skiter ju i VARFÖR jag inte handlar), min man går ner i källarn, och sen säger han "kan du inte bara tacka nej?". Nej, det kan jag inte.
Men ikväll ska jag vara snäll, sitta tyst och lyssna, och sen beställa ett ljus för 129 spänn utan att klaga. Jag får säkert kaffe och kaka ju! Stickningarna växer ju inte särskilt snabbt heller. Tråkiga, sega. Men lite kul att se hur det kommer lyckas med den nya hälvarianten på de randiga trots allt.

2 kommentarer:

Assi sa...

Vad kul att du vill vara med i min utlottning!
Assi

Susilull sa...

Jag har en liten award till dej på min blogg!

Håller med dej om dessa rent utsagt löjliga priser, på homepartys räknar dom med att man skall dras med av masspåverkan. Jag försöker tänka realistiskt, och tycker inte man måste köpa något, det är ju ett trevligt sätt att träffas. Och det är ju INGET köptvång säger dom ju alltid...