lördag 9 januari 2010

Sjal med silverstråk

Det här är en födelsedagssjal till Svägerskan. Såg den uppstickad hos Linda på Deisy´s och tänkte att den tar vi (hade bråttom, inte många stickkvällar kvar innan kalas). Mycket enkel historia, stickad i en tråd "Onion" som är ett bandgarn tillsammans med en tråd "Vivaldi" för att få med lite goskänsla. Stickad i rätstickning på stickor 12, ökade i var sida vartannat varv och körde tills Oniongarnet (2 härvor) tog slut. Gillar egentligen inte att sticka med grova stickor, men visst, snabbt går det ju.
Garnet är gråsvart med silver här och där.

Inte lätt att fota sig själv.

Sammanfattning: blev skapligt nöjd, framför allt med att sjalen faktiskt är jätteskön att korva kring halsen, den värmer faktiskt bra tack vare Vivaldin. Hoppas Svägerskan tycker detsamma.



2 kommentarer:

Susilull sa...

Ibland är det skönt när det går fort att få någåt färdigt!
Sjalen sr gosig ut och färgerna var fina. Efter min garnrensning vet jag att jag också har en härva Onion i grönt som jag inte vet riktigt vad jag skall göra av. En sjal kanske, dom måste ju inte alltid vara spetsstickade!

Tvärslå sa...

Den ser väldigt skön ut och enkel och snygg. Det gillas :)