söndag 3 oktober 2010

Liten tröstestickning

I fredags offrade jag lunchrasten för att köpa mig garn till en ny tröja. Har aldrig gjort ngt i "Nepal", men har förstått att många tycker om kvalitén. Jag har hittat ett Dropsmönster, ganska klassiskt, en polotröja med flätor på oket, som helt plötsligt bara så där kändes helt rätt! Färgen är det svåra valet, brun, grå, beige (bra basfärger) eller kanske röd (men hur crazy är jag då!)? Just där och då, i butiken, hade jag bestämt mig för röd, men så fanns inte tillräckligt många nystan så det blev inget. Nu vet jag inte längre vad jag vill ha. Det är så jobbigt med större projekt om man inte känner sig säker från början ens.
Men man (jag) kan ju inte gå ut tomhänt ur en garnbutik, så det fick bli två nystan turkos Fabel
till tröst, jag gör mig ett par "strumpor med falska flätor" medan jag funderar vidare (vilken färg? Eller kanske man vill ha en poncho? Benvärmare?! Och förresten, kuddar i mormorsrutor...)

1 kommentar:

Tvärslå sa...

Finfint som vanligt :)
Jag skulle vilja lära mej sticka sånna där falska flätor jag med men jag måste kika på någon som stickar för att lära mej, ja du vet mönsterblind som jag är.
Som jag minns det så passar det där garnet väligt bra till den där finfina fantastiska koftan som var det första jag såg bland dina grejer :)