lördag 22 november 2008

Lördagsnöje

Är just hemkommen från Tjolöholms Julmarknad. En liten besvikelse i år faktiskt, har inte varit där sen 2005 tror jag. Hittade inget särskilt som jag ville ha, att hitta garn hade ju varit att hoppas på för mycket, men jag hade tänkt mig lite vackra band på metervara att ha till lite julpyssel, men inget i den vägen fanns. Och så hade jag laddat plånboken om jag skulle falla för nån keramik eller så, jag kan ha lite svårt att motstå det ibland. Glöggmuggar står högt upp på min lista just nu. Men nej. Väldigt fina lergökar (!) blev jag lite sugen på, min ena dotter är duktig på piano och flöjt, så hon hade säkert fixat att ta ut melodier, jag gillar ljudet som låter nästan trolskt, eller i alla fall direkt från medeltiden..men den minsta billigaste kostade 300 kr så det fick vara. Yngsta dottern som var med fick köpa två små hemsydda plagg till "Bratz", de kostade 25 kr styck och storleken är 2 kvadratcm per plagg, I promise. Viktigt tillskott till den garderoben, som redan består av ca 3000 delar (varav merparten är trasigt, det borde kriminaliseras att sälja nåt så dyrt av så dålig kvalitet).
Hmmm, man kanske skulle börja serietillverkning och haka på till nästa år??
Det här var vad som fick följa med hem till sist. En pliktskyldig skärbräda. Ja, ja.......

Lite julstämning fick man i alla fall.

Tomten dök upp och tillhandahöll godisregn till de minstas lycka.

(ps! alla delarna till den gröna koftan är klara, nu återstår bara resten).







Inga kommentarer: