söndag 6 juli 2008

Grytlappar i Muskat soft


Ja, även små saker måste få plats i min lilla blogg... De här grytlapparna gjorde jag för ett tag sedan. Modellen är ju ganska klassisk. Enkla att göra, snabbt går det. Mönstret är hämtat från Garnstudio, de är virkade i dubbelt garn för Muskat är ju inte ett så tjockt garn. Det får nog bli fler grytlappar av restgarn framöver, för det är kul med snabba grejer ibland.


För övrigt har jag börjat brottas med min lintröja, det var värst vad svårt det var att få till rätt sträckning! Jag kör på ett tag, tror att det kan bli rätt ok, ev blir den kanske inte så figurnära som mönstret avser. Men bättre att den blir något stor, än att den blir för trång. Förresten kan jag inte bestämma mig om jag tycker det är snyggt att strukturen blir ganska gles (men jag tror det...). Den skall bli lite nonchanlant slapp så där hade jag tänkt mig.

Inga kommentarer: