tisdag 2 september 2008

Läsgodis

Efter en tuff arbetsdag med upparbetad huvudvärk vågade jag inte hoppas på att brevlådan skulle innehålla något upplyftande. Men joho då, andra numret av den här nya tidningen låg och väntade på mig. Jag har inte ens tjuvgluttat i den, ska unna mig den ikväll då alla hushållsplikter är avklarade. Gårdagens försök att komma framåt på den flätstickade koftan blev ett bakslag i stället: stickade fel och då jag skulle fixa till det blev det helfel. Jag får repa upp allt ovanför resåren och börja om, helt enkelt. Skit också, jag minns inte att det var så trixigt, men jag vet att det blir enklare högre upp då mönstret framträder bättre. Än ger jag inte upp, och garnet är som balsam för händerna. Väldigt osocial stickning dock, kan inte hänga med i handlingen där framför TV:n. Och barnen får inte ropa på sin mamma.....


1 kommentar:

Tvärslå sa...

Låter som mej när jag stickar...fast kanske inte lika ändå..för jag vet ju att jag får repa upp jämt och ständigt på mina försök till stickning.
Men skam den som ger sej.