lördag 6 september 2008

Surt, sa räven!

Alltså, jag har inget flyt med mina stickningar just nu. Den lilla figurnära koftan som jag gör i Rowangarn som inte längre finns att köpa har ju fullständigt kraschat. Planen var att sticka halva tröjan och om hälften av garnet räckte till det så skulle det ju bara vara att köra på, enkel matematik. Ja, jag använder alltså en beskrivning för ett annat garn. Nu har jag gjort bakstycket och ....just det, NÄSTAN en hel ärm, men det sjätte nystanet (har 12 st alltså) tog slut ett par centimeter innan målgång. Luften går ju ur totalt. Men nu har jag blivit helt besatt av att dessa nystan ändå SKA resultera i ngt användbart! Har inte lust på ett barnplagg, så nu väljer jag mellan den här och den här. Måste sova på saken.

2 kommentarer:

Tvärslå sa...

Men..kan du inte annonsera efter garnet på tex stickamera eller så ?

Det måste ju finnas nån här eller där som har nåt nystan liggandes ?

Har du räknat hur många som kan tänkas fattas ?

Fru P sa...

Mmmm....men nu har jag redan repat upp och börjat om. Sånt som händer. Men visst, ett nystan till hade säkert räckt. Ingen idé att gråta över spilld mjölk, och på det här sättet räcker ju nöjet längre = lägre garnkonto ;)