tisdag 28 juli 2009

Stickning är en tålamodsprövande sport....

Vill så gärna visa något stickat för en gångs skull. Men. Blev inte nöjd med avslutningen på lilla kusinkoftan, det bubblar sig vid raglanminskningen och är riktigt ugly runt halskanten. Ikväll har jag repat upp en bra bit för att göra om. Problemet är att jag inte riktigt vet hur jag skall göra för att få det snyggt. Kommer skippa de "extra" varven jag gjort på denna prototyp pga att jag stickar lite stramt, frågan är om det räcker för att det ska bli bra. Nån som har tips på vad man skall tänka på ang raglan? Tålamod....


I övrigt har jag haft en riktigt bra helg vid havet, med en del sol till och med (hallå, min sommar vart tog du vägen?). Och har ni märkt vilken förkärlek jag fått för att plåta fåglar?! Det visste jag inte riktigt om mig själv.





2 kommentarer:

Susilull sa...

Har inte stickat raglan själv så jag har tyvärr inga tips att ge, men hoppas du får till det till slut för koftan ser jättesöt ut!
Ja, tålamod är bra att ha vid stickning, ibland går det jättebra ibland går det käpprätt åt skogen!

Ha en skön fortsättning fastän sommarn verkar ha kommit av sig lite!

Anna sa...

hej
ja tålamod behövs till mycket, hoppas du får till det... ha det gott