lördag 12 juni 2010

Hur svårt kan det vá?

Idag har jag funderat på vilken stickning som ska få följa med på utlandssemester. Ja, det är drygt en månad kvar tills det är dags, men ni kan ju förstå att det är viktigt att det finns en plan. Så att man inte får med sig nåt som man tröttnar på menar jag, och får hela semestern förstörd. Förstörd är kanske för starkt ord, men...jag är morgonpigg av mig, så jag vet att det blir lite "quality-time" på balkongen om morgnarna, då jag ensam kan sitta och pilla. Så, vad passar att arbeta på i fyrtio graders värme (som jag är lite rädd att det kan bli tal om)? Har länge haft lust på en pläd i mormorsrutor, och visst är det ett smart val? Små rutor som inte tar nån plats alls att tala om. Men. Nu har jag fått för mig att jag istället vill göra en sk ripple blanket. Inte alls ett särskilt bra val, med tanke på att jag vill ha med m-å-n-g-a färger (14 garnnystan i resväskan?)och göra den i ull (varmt? nähä!). Men oj, vad det ser kul ut! Har sett många fina på nätet och vill särskilt framhålla "Polliver´s", som fick mig att överge mormorsrutorna. Helt plötsligt känns det helrätt att lägga en gladrandig pläd i soffan. Återstår att välja garn och nyanser. Folk får väl tycka att jag är knepig som har en yllepläd över knäna i Turkiet i juli. Det går lite segt med min tunika. Jag vill bara att den skall bli klar.

Inga kommentarer: