lördag 11 april 2009

Glad Påsk!


Plötsligt kom den tillbaka! Lusten alltså. Och ni vet vilken lust jag menar...Efter att ha jobbat som en galning skärtorsdagen skulle jag belöna mig med lite nytt garn att förlusta mig med i påskhelgen. Tvekade på personalparkeringen, chansa på den tråkigare butiken hemma, eller åka till centrala Göteborg till en flashig? Bestämde mig för den lokala, hade en plan B som innefattade några nystan Paris, så....väl framme: stängt! Förb......Men kommen så långt kan ju inget stoppa en, bara att vända om. (Jag måste ha mitt..knark!). 2Knit hade öppet som tur var. Jag hittade ett för mig nytt garn, "Duo Plus" från Italien, som är en blandning av ull och bomull. Köpte bara två nystan, för det var dyrt, och jag visste i butik inte riktigt vad det skulle bli. Men nu vet jag, det ska bli en glassig tröja till dottern. Och vilket skönt garn! Det känns som bomull ungefär, men är mycket lättare. En njutning att hålla i, verkligen. Stickade upp ett nystan igår, och tvingade mig att lägga undan det sen, för att kunna njuta av en lättsam stickning under påskafton. Som jag för övrigt tänker tillbringa i solen, på en altan, i solen, vid havet.
Glad Påsk!

1 kommentar:

Tvärslå sa...

Härligt underbart härligt :)