söndag 31 maj 2009

Det lilla extra...och "Det var sommarn som kom!!"


Handlade presentkläder till barnens kusin igår, jeansknickers och en tunika. Hade restgarner i passande färger (Paris bomullsgarn) så det fick bli ett virkat hårband som en liten matchande bonus. Det gick fort att virka, det tar väl lika lång tid att fästa trådarna (jag tycker inte det blir bra då man virkar fast trådarna vid färgbyte).
I övrigt är jag helt överrumplad av att maj månad är.... slut. Ena dottern badade i havet idag, femton grader i vattnet. Sen var det andra dottern, som efter att på em ha varit på kalas kom hem och sa "alla i klassen ska ner till sjön och bada, kan vi också åka?". Ja, och där stod jag i pannkaksoset (utflykt med skolan med matsäck i morgon), redan solsvedd efter en dag vid havet, och tänkte att "jaaaa, det är ju nu det är sol och varmt". Så det blev mer bad, i insjö denna gång. Mamman badade dock inte, men jag uppskattade temp till arton grader ungefär, så jag har lovat att i morgon, efter jobbet, då.... Min gräns går vid arton grader nämligen.
I morgon kommer min sommarvikare. Han skall gå parallellt med mig i tre veckor och läras upp. Jag har snart semester inser jag.

Inga kommentarer: