lördag 6 mars 2010

Ett vårtecken!

Titta! Grannen har hängt ut tvätt! Det måste väl räknas som ett vårtecken?! Jag ääälskar att torka tvätt utomhus, men min torkvinda är nertagen för vintern och inte uppsatt ännu. Men snart? Hoppas ni gillar att bloggen fått lite vårfärger förresten, jag kände att det var dags! JA, jag vet, påskägg är kanske lite tidigt, men en färgklick ger de onekligen.
Ja, jag är alltså sugen på ljusa, karamelliga pasteller och det märks ju inte om man kollar in min aktuella stickning som jag påbörjade förra veckan. Garnet fanns redan hemma i garderoben, inköpt under Drops rea i somras. Eftersom det förra veckan var nästan tjugo grader minus ute och rejäla snöhögar så tänkte jag "Varför inte?" trots allt. Kommer ofta lite snett med säsongerna då jag grejar, men här har jag satt en deadline för mig själv. Lördagen den 20 mars är det vårdagjämning. Då är jag inbokad för en shoppingdag med väninna. Då skall yllekoftan vara färdig, för då ska det handlas pastellgarn!
Koftan stickar jag med en tråd "Cotton Viscose" och en tråd "Alpaca". Kan bli riktigt bra, det blir en härlig tyngd i garnet. Modellen har jag redan gjort (två barnkoftor). Trodde färgen här skulle bli mer "enfärgad" men detta är också okej. Mörkgrått och lite silvrigt mörkgrå. Bör kunna funka några kalla morgnar till...


1 kommentar:

MiA sa...

Hej!
Tack för du tog dej tid att hjälpa mej tänka :)
Småsaker är helt klart på todo-listan, jag har en massa idéer i huvudet men de måste testas och kluras lite tror jag.

Ha det gott!
MiA