fredag 6 augusti 2010

Men hallå eller?!?

Är det sånt här man vill se av en annan kultur? Suck.
Är nyss hemkommen efter semester i Side, Turkiet. Har aldrig upplevt en sådan hetta, någonsin. 40-41 grader i skuggan, varje dag. Men åh vilken skön semester det har varit ändå! Bara det turkiska badet, "hamam", ska jag drömma om länge! Det är flera år sedan jag varit utomlands, och nu är barnen så stora så det var lönt att ta med böcker att läsa. I år känner jag att jag verkligen fått vila på semestern. Ullared då? Nä, det blev inget shoppat där. Man tappade änna sugen...det satt förresten handtextade skyltar lite överallt som skulle locka till köp, vad sägs om "Galne Gunnar", "Billigare än Kapp-Ahl" och, bäst av allt, kalsonger från "Björn BÖRG"!

Status mormorsfilt: medtaget garn räckte precis fram til hemresan. Det blev bara en ruta om dagen i solstolen, men betänk att det var VARMT! Nu är jag nästan klar, ska göra fem rutor till och har börjat virka ihop rutor. Jag blir sjukt nöjd!

1 kommentar:

Tvärslå sa...

Välkommen hem igen.
Det låter som om du haft en kanonfin uppvilningssemester :)
Lustigt va som finns "over there" så man ska känna sej hemma fast man gjort sitt bästa för att komma bort liksom.
Värmen lät hemsk(i mina öron) i övrigt kanonskönt :)