söndag 22 augusti 2010

Restgarnsrace

Just nu färdigställer jag min mormorsrutefilt, pyttelite kvar, några varv runt om bara. Ja, ganska långa varv blir det ju, men det är ju så roligt arbete. Alla trådar är fästa, bara en sån sak. Bilder kommer då den är helt klar. Har helt klart blivit biten av dessa mormorsrutor, som ni kanske redan fattat. Hur roligt det än är, så vill jag bryta av med lite annat också. Har alldeles för lätt att köpa på mig garn för senare eller inbillat omedelbart behov, så för att döva samvetet försöker jag mig på lite nyttostickning av rester emellanåt. Som enkla strumpor till barnens gummistövlar.
Tog tag i en riktig gammal surdeg idag också. Jag har ju jättedyrt garn liggande som skall bli
till tröjan ni kan se ute i marginalen. Känns inte kul alls, färgen och garnet är inte alls i verkligheten som jag tänkt mig. Den bruna färgen är riktigt mesig tex. Dessutom är beskrivningen onödigt otydlig, och helt enkelt felaktig om jag inte är helt ute och cyklar. Och det tror jag inte att jag är. Extra surt eftersom jag köpte hela mönsterboken, kan man kräva lite korrekturläsning kanske?? Det blir säkert en tröja av det hela om man följer mönstert, men mudden kommer inte att se ut som på bilden i alla fall.... Jag har börjat freestajla, men jag är inte så jättesugen på detta projekt. Om man säger så.

2 kommentarer:

Tvärslå sa...

Ja visst måste man ha lite att bryta av med :)
Och va roligt det är sen när man blir klar med flera projekt på en gång.
Tröjan ser supersnygg ut, hoppas du får till det.
Och mormorsfilten hoppas jag du visar så snart den är klar :)

Anna sa...

hej visst blir det surt ibland, jag har några projekt som inte lever upp till förväntningarna. den tröjan vill jag oxå sticka men inte kommit till skott ännu, hoppas du får till det. :)