tisdag 18 november 2008

Det förhäxade garnet


Jag vet inte hur länge jag hållit på med min gröna kofta. Den blir aldrig färdig, och jag börjar ana att garnet är förhäxat. Det är helt enkelt nån som uttalat en förbannelse över det.....hmmm, att detta "nöje" räckt länge beror ju på att jag faktiskt i praktiken redan gjort en tre-fyra koftor av det. Först provstickning ett par nystan, nehej, ändrade mig till andra stickor. Och sen stickat en halv tröja för att konstatera att garnet inte räcker (finns ej att köpa mer av). Repa upp och börja på NY modell, med korta ärmar...och sen repa upp en gång till, för storleken blir nog lite liten....ja ni fattar. Nu försöker jag i alla fall ta några varv varje dag, för det är inte så mycket kvar nu egentligen. Ska bli himla skönt då jag kan visa upp nåt färdigt och säga "Jag gav inte upp!!". Och allt besvär för en kofta i en färg som egentligen inte känns så där himla klockren. Jag säger bara ett ord till mig själv. Tradera-förbud.

3 kommentarer:

teresa sa...

Livet är för kort för tråkiga projekt och tråkiga böcker! jag tycker att du ska lägga undan koftan tills den (möjligen) i framtiden känns lockande. Å så ta fram ngt riktigt roligt istället!!

Tvärslå sa...

Garnet är iaf underbart vackert :)

Fru P sa...

Teresa: jag håller ju med...och brukar inte ha problem att lägga undan projekt. Så jag känner mig lite redig nu då jag ser ljuset i tunneln. Tvärslå: tack för att du gillar garnet, jag hoppas ju att koftan ska gå att använda!