lördag 21 februari 2009

God morgon!



Ännu en vecka har gått, den var inte att leka med jobbmässigt kan jag meddela. En vecka kvar innan ledigheten men vägen dit kommer att bli småtuff.
Har inte färdigställt något alster att visa upp, men vantarna jag skulle virka i bilen nästa vecka blir nog klara ikväll. Så kan det gå. Jag fick för övrigt hem en ny bok i veckan, köpt på vinst och förlust, nämligen "Sticka småvarmt" av Johanna Wallin. Den var trevlig, kändes seriös i sitt upplägg, bygger på ett antal grundbeskrivningar som kan varieras. Det får nog bli några fler par vantar känns det som just nu.
I helgen är det fotomässa i Gbg. Jag har inte råd att gå dit. Dvs jag har råd att gå in, men man ska ju komma ut också.....det finns för mycket jag är frestad av i den vägen just nu, jag stannar hemma. Jag måste i alla fall se till att få kamerna rengjord, som ni kan se uppe i vänsterhörnet på bilden ovan har jag damm på sensorn (syns som en liten grå larv). Kanske jag kan blåsa rent det själv med rätt hjälpmedel. Sista lektionen på min fotokurs är avslutad. Ja, det var ju bara tre tillfällen, men roligt var det. Hela gänget skall träffas en söndag eller så för att gå ut och fota tillsammans. Faktiskt lite roligt, helt plötsligt har man nya bekanta i form av äldre gentlemän tex.

1 kommentar:

Susilull sa...

Underbar bild, det syns att du har "öga" för detta med fotografering!
Och visst är det roligt att ibland få umgås med trevliga människor man normalt inte kanske bruka träffa, äldre gentlemän låter ju väldigt trevligt!

Hoppas du återhämtar dej efter din tuffa jobbvecka, och att du sen kan njuta av din ledighet!
Ha det bra och ta det lugnt!