söndag 31 augusti 2008

Sommarens sista suck?

Coola blommor hos grannen

Blåklocka

Favoritfärg för Fru P

Ingen slår Moder Jord på färgsättning

Helgen räddad
Det blev inget bad i havet för mig, men barnen är av tuffare virke. Underbar helg dock, gänget klämde ihop sig i kolonistugan igen. Vi drömmer om att skaffa något eget, men har ju ändå tur som kan snylta på svärföräldrarna. Boken som fick följa med är Håkan Nessers "Berättelse om herr Roos", tredje och sista delen om komissarie Gunnar Barbarotti. Mycket, mycket bra, böcker i precis min smak som jag vill rekommendera. Unnade mig också att börja på en ny stickning, garnet kommer från förrådet, en upprepad historia där jag ångrade mig halvvägs. Nu skall garnet få nytt liv som en lite längre kofta till min dotter, flätmönstrad med träknappar tror jag. Garnet är supermjuka Sandnes Alpaca. Resåren är avklarad samt första (värsta) varvet med mönsterstickningen. Fick repa upp fyra-fem ggr innan jag fick till det så det stämde. Det var ett tag sen jag stickade flätor, just därför ska det bli roligt. I övrigt har jag lite måndagsångest. Fick höra i fredags att den sjukskrivna kollegan blir borta två veckor till. Nåväl. Värre saker finns ju än ha mycket att göra på jobbet. Till exempel att inte ha nåt jobb alls.





1 kommentar:

Tvärslå sa...

Sant. Att inte ha något jobb alls är inte vidare värst roligt..
Här är höstluften välkommen,och det är väldigt väldigt stjärnklart på nätterna det är underbart att promenera med hunden då.