torsdag 11 september 2008

Det går trögt....




...med mina pågående projekt just nu. Jag skall nog ta en paus från dem ett tag, min grannfru har bett mig göra en sjal till henne. Normalt sett tar jag inte beställningar (skall vara lustfyllt, ej kravfyllt), men för henne gör jag ett undantag, särskilt som det är en buslätt historia. Vi skall shoppa garn på lördag. Jag vill göra tusen olika grejer just nu, men tiden räcker liksom inte till. Bra om jag kan hinna med lite mindre grejer nu emellan, jag tröttnar om inget blir klart nångång!I brist på annat att visa upp lägger jag ut några bilder på en sjal jag virkade i vintras. Den är lite ovanlig i modellen, liknar mest en gardinkappa om jag skall vara ärlig. Jag gjorde den mest som en utmaning att förstå virkmönstret, jag håller ju liksom fortfarande på att lära mig virka. Beskrivningen är Garnstudio´s. Garnet är billigt raggsocksgarn från Rusta, ull med lite nylon i.

1 kommentar:

Tvärslå sa...

Lite lik en gardin det har du rätt i men väldigt snygg och annorlunda.
Virka kan inte jag alls, njo mormors rutor om de ens räknas, för det kan väl varenda människa.