måndag 29 september 2008

Som man sår.....

I helgen var svärfar förbi med en massa digitalisfrön som han plockat på landet. Nu har jag och tjejerna gått och spritt ut dem kring vår stengärsgård och runt uthuset lite sisådär. Digitalis är tvåårig, men självsår sig gärna och nu har vi alltså förhoppningsvis hjälpt naturen lite på traven. Det är snart vår igen, vänta bara ska ni få se. Var på "Blomsterlandet" och köpte en grön växt att pigga upp på kontoret med, och det gick inte att bara gå förbi alla lökpåsarna, fast jag försökte. Fick med mig en påse med alliumlök, jag tycker de är himla coola och dessutom får de vara ifred för rådjuren. Kan inte få för många såna, blommor alltså, rådjuren kunde gärna minska i antal, tack. Lökarna har inte kommit i jorden än, men...hinner inte så mycket på vardagarna känns det som. Har lovat mig själv att bli bättre på "att gå ut med hunden". Även om jag inte har någon alltså. Skaffade stegräknare i våras som jag använder i perioder. Man bör gå 10000 steg/dag för att må bra sägs det. Om man har ett stillasittande jobb (that will be me) går man ungefär 5000/dag, detta går medelsvensson. Jag landar på ungefär 7000 om jag inte kommer ut på promenad, och jag har bestämt mig för att ändra på det. Ikväll blev det inget av, för min man är borta och barnen sover. Men i morgon! (Och igår gick jag 12500, så det så!).

Inga kommentarer: