lördag 20 september 2008

Safarisjalen

Grannfruns sjal är klar. Det var som så att hon i ett socialt sammanhang träffade min svägerskas svägerska som hade en hemstickad sjal som föll min grannfru i smaken. Och jag kunde inte säga nej då jag blev ombedd att sticka en åt henne. Exakt samma garn fanns givetsvis inte kvar i garnbutiken, men hon fick själv plocka ut alternativa garner och så att säga designa sjalen själv. Resultatet är en ganska vild, grov sak som jag döpt till "safarisjalen" eftersom det förekommer lite "pälsinslag" och ränderna får mig att associera till nåt zebraaktigt, även om färgerna är mer åt giraffhållet.... Fransarna har fått bildas naturligt vid varje garnbyte, dessa skall hon själv få ansa till lagom längd. Hur som helst, kul var det och fort gick det (stickor nr 10), och har grannfrun fått en ny sjal så ska jag ha en också, så är det bara. Som synes kommer min att gå i svart och silver. Jag köpte det svarta lingarnet först, och ville kombinera med nåt glittrigt i brun/rött samt ett rött bandgarn, men det fanns inte så jag fick ta den här fega meskombinationen. Men jag tror att det inte kan bli fel i alla fall. Nu reser vi till Bohuslän till i morgon kväll, och att en helt ny stickning får följa med är ju livskvalité. Tråkstickningarna får vila sig. Trevlig Helg!

Det var att det glittrade som grannfrun tyckte var så fint...

Helt galen. Men hoprullad kring halsen är den riktigt fin och gosig.

2 kommentarer:

Tvärslå sa...

Tittar STOR ögdt o mumlar - SHIT den är vilt o crazy o galen - o helt kanon :)

Fru P sa...

HA HA, tack du är söt! Ombyte förnöjer, ibland vill man ju vara lite strikt men det bor en hippie gömd i mig.