torsdag 1 januari 2009

Lillstrumpa

Gott Nytt År!
Den här trähästen är inte min, men den är så vacker tycker jag, så jag vill visa er den. Den bor hos min syster.


Det här är bild på vad jag mäktat med i stickväg senaste dagarna. En lillstrumpa till en bebis av restgarn. Ja, man får ju hoppas att frun orkar göra en till åtminstone. Inte så mycket att hänga i julgran direkt (!). Jag är iofs inte riktigt frisk än, flera tänkta garnkvällar har liksom mynnat ut i...ingenting, och jag blir sittande framför TV:n utan att kunna ta i något. Fattar ni att man kan bli stressad av att inte göra något? Trots att jag repat upp en del gamla tråkstickningar så har jag UFO:n som ligger och stirrar anklagande på mig, och så blir det ingenting alls istället. Det var då jag gjorde en lillstrumpa, i protest liksom. Jullovet har ju helt kommit av sig, alla i familjen blir sjuka efter varandra, och jag är tröttare än nånsin förr. Vi kom iväg till syran för nyårsfirande, men är redan hemma eftersom ju maken fick hög feber på kvällen. Ena barnet hann kräkas på hemvägen (men det var BARA åksjuka (?)). Men det var då ett satans gnäll på mig!
Imorgon ska jag köpa garn till en Dödergök-basker. Då ska ni få se på annat!

1 kommentar:

Susilull sa...

Känner igen det där med stress över att INTE sticka...
Jag blir alldeles stirrig när jag sitter i soffan och inte vet vad jag skall sticka!! Har precis fått ordning på min senaste basker - men har inte lyckats fota än - och nu vet jag inte vad jag skall sticka!!
God fortsättning på 2009!
Hoppas du återfår dina krafter och stickinspiration snart!