fredag 30 januari 2009

Usch, vad segt....

En lååång arbetsvecka är över, man tackar. Har ingen ro till handarbete, eller rättare sagt, har ingen lust till något av mina påbörjade projekt. Har ju repat upp en del halvklart, och snart tror jag det inte räcker med det, utan ännu mer "ska bort" från korgen. Har läst att enligt feng shui tar allt som ligger halvdant tar en massa energi...ooops, man ligger skrynkligt till...I ren desperation grävde jag fram restgarner av Paris, bara för att låta händerna syssla med NÅT framför teven, och den här grytlappen är det enda jag fixat på hela veckan. Är inte ens nöjd, men man kan ju inte få för många grytlappar. Annars har veckan inneburit både flöjtkonsert (dotter), pianolektion (dotter), fotokurs (jag!!!! KUL!), dans (dotter), osv ja kort sagt, ett jäkla farande hit och dit. Om morgnarna är jag så trött att jag står och halvsover i duschen, går liksom och blundar första kvarten. Nu behöver jag:

*manikyr
*en frisör
*sömn
*frisk luft
*motion
*dagsljus
*städhjälp (maken kan duga)
*en vecka på Gran Canaria
På söndag är det 1:a februari och januari är över. Det gör inget.

2 kommentarer:

teresa sa...

Men den var väldigt söt, den lilla grytlappen du åstadkommit.

Tvärslå sa...

Men åh.. sånna där fina grytlappar har jag fått av min moster, fast knall röd/vit och knallblå/vit, din var mycket finare.
Tycker absolut du ska vara nöjd, kunde jag virka sånna skulle jag vara jätteglad.
De är fina.