söndag 26 oktober 2008

Allt fint jag ska göra.....

Höst över Göteborg...nu är det allvar. Hösten, den sämre delen av den alltså, är över oss och i alla fall jag undrar vem den bleka kärringen i spegeln är som flyttat in hos oss. Nu får man inget gratis, om man säger så. Och visst måste det vara november ute nu?! Jag har också konstaterat att jag har fler idéer än vad jag har tid att förverkliga dem. Och då kommer konstiga dagdrömmar över mig som innefattar ordet "hemmafru". Jamen sluta! Inte ens om det var ekonomiskt möjligt är väl det nåt att eftersträva, det kan jag ju bara inte mena egentligen! Alltså, jag ÄR glad att jag har jobb. Näää...men åh vad jag längtar efter att gå och skrota och bestämma över min tid själv! Jag menar inte att jag skulle ligga på soffan hela dan. Nä, men jag kommer liksom aldrig ikapp hemma. Därför sätter jag nu upp en önskelista till mig själv, en lista över sånt jag vill göra nån gång, och nu snackar vi bara garn då. Detta för att jag inte skall glömma bort nåt, för ibland står jag faktiskt och ska köpa garn utan att ha en plan direkt. Letar snygga mönster lite planlöst så där, och så blir det ett inte alltid så lyckat impulsköp. Jag kom helt plötsligt på att jag vill göra en ny lintröja till sommarn, och den skall vara i färgen "plommon"! Se där, det skriver jag upp nu, och så ser jag till sommarn hur det känns då, himla finurligt. Nu ska jag brassa middag. (Ja, våra könsroller hemma är skrivna i sten sedan vi fick barn. Och mannen i mitt liv gör "sin" del, det är inte det). Har inte orkat handla så det får bli hamburgare från frysen, man är nog inget husmorsämne trots allt, ha ha!

Inga kommentarer: