lördag 11 oktober 2008

Ullfrossa

Har varit en sväng på förmiddagen och hälsat på Deisy Design på ett småregnigt Avenyn. Behövde fylla på mitt ullförråd...eller inte kanske, det är ju inte så att det inte finns garnnystan i huset. Anyway, svärfar ska ju ha ett till par raggisar att ha på landet (julklapp kanske?) och jag ville ha ett nystartat projekt att bryta av med mellan mina tråkstickningar. Drops har ju ett mönster på knä(lår!)strumpor i klassiskt lusemönster, och det lockar lite. Köpte årets första julmagasin igår (Allers) och på framsidan har modellen nåt liknande i rött/vitt på sig. Vad är det nu med mig och julen? Varför, varför denna fixering?? Vad är det för underligt behov som gör att man vill frossa i allsköns glitter och pynt på det mest bisarra sätt? Och tidigt börjas det som synes. Fick för mig att jag skall hasa om kring som värsta tomtemor mellan grytorna i jul. Det fick ändå bli grått, för de röda nyanserna i "Karisma" tyckte jag inte om. Vidare klämde jag på uppstickade "stövelpynt" , huuuuur roliga som helst att göra såg det ut som. Ett slags benvärmare för stövlarna, med volanger och grejer på. Får lugna ner mig och ta djupa andetag.

Inga kommentarer: