lördag 4 oktober 2008

Bushus



Olika omständigheter ledde till att jag idag hamnade på ett sk "bushus" i ett par timmar, tillsammans med grannfru, annan mamma samt ett antal ungar. Jag har undvikit den typen av inrättningar, och kände att min stora tjej var just för stor, men....ok då. De andra mammorna hade sökt sig ut i desperation (gubbarna på jobb etc, "ensamma" hela helgen) och deras barn är yngre. Vad sägs t ex om en treåring som fått åka med i sin spindelmannenpyjamas (ingen ork hade funnits för att ta den fighten "Kan det inte bli måndag snart så man får åka till jobbet och vila sig".). Tja. Med en medhavd stickning gick det ju att stå ut. Skulle haft med öronproppar bara. Mina ungar skötte ju helt sig själva, så det var inte så tokigt trots allt. Jag fick ge upp på min strumpstickning. Alldeles för svårt, eller jag vet inte, jag hade ju inte "rätt" garn och det blev på tok för stort, och ett sånt mönster kan inte jag räkna om i alla fall. Så jag la upp till ett par strumpor med "falska flätor", i barnstorlek den här gången. Det är ett enkelt mönster som ändå är roligt tycker jag. Vi åt pannkakor med sylt och grädde och glass till efterrätt. Mera bus, barnen blev svettiga och högröda i ansiktet, en kille trampade i nåt som var misstänkt likt "kräk". Då kände vi att det var dags att så att säga tänka på refrängen. Nu är resten av familjen och kollar på en fotbollsmatch, och jag ska handla mat till en riktigt god middag. Måste kompensera mig (oss) för den torftiga lunchen. Ha en skön lördagkväll!

2 kommentarer:

Anna sa...

full rulle....låter det som men underbart mysigt att hitta en ny blogg... sockorna med falska flätor ser fint ut

teresa sa...

Med en stickning i handen klarar man vad som helst!